Den Bosch ,
08
februari
2019
|
17:30
Europe/Amsterdam

Reactie “Tweede voicemail Essent-medewerker opgedoken”

Na het bericht in het Algemeen Dagblad over een voicemail, waarin twee telefonische verkopers zich respectloos uiten over potentiële klanten van Essent, is er opnieuw een voicemail opgedoken. In deze voicemail zeggen de verkopers niet altijd eerlijk te handelen. Wij betreuren deze voorvallen ten zeerste en bieden onze excuses aan aan de ontvangers van deze voicemails.

Deze gesprekken gaan in tegen wat wij belangrijk vinden, namelijk eerlijk, transparant en fatsoenlijk zakendoen. Onze klanten zijn de basis van ons bedrijf en elke potentiële klant moet op elk moment eerlijk en met respect worden behandeld. Daarom gaan we deze signalen serieus onderzoeken. In afwachting van de uitkomst van dit onderzoek stoppen we per direct met deze verkooppartij voor de werving van nieuwe klanten. Daarnaast starten we een onderzoek naar onze verkoopprocessen om deze aan te scherpen. Voor Essent staat een ding vast: de praktijk die uit de voicemails blijkt staat lijnrecht tegenover waar wij voor staan. Daarom nemen we verregaande maatregelen om herhaling te voorkomen.

Tot slot roepen we mensen met soortgelijke nare ervaringen op om zich bij ons te melden via onze klantenservice, zodat we dit met hen kunnen oplossen: 0900-1550.

Boudewijn den Herder, directeur Formulemanagement bij Essent