's Hertogenbosch,
12
januari
2017
|
07:08
Europe/Amsterdam

Essent start samenwerking met Blendle Premium

Energieklanten krijgen drie maanden gratis toegang tot digitale nieuwskiosk

Alexander Klöpping, oprichter Blendle
Velen kijken al lang uit naar een “Netflix voor journalistiek”. Nu is het eindelijk zover. Met Essent als launching partner van Blendle Premium willen we nieuwe gebruikers aan ons platform toevoegen. 
Alexander Klöpping, oprichter Blendle
Mark van Zon, Commercieel Directeur Essent
Blendle Premium past in de trend van gebruikersgemak en digitalisering. Met deze dienst willen we toegevoegde waarde bieden en de loyale klanten van Essent belonen.
Mark van Zon, Commercieel Directeur Essent

Energieleverancier Essent gaat een samenwerking aan met de online dienst Blendle. Essent klanten kunnen 3 maanden gratis gebruikmaken van het vandaag gelanceerde Blendle Premium, een dienst waarmee klanten toegang krijgen tot de beste artikelen uit meer dan 120 kranten en tijdschriften. Essent en Blendle starten de samenwerking met een geselecteerde groep klanten, met de intentie om de dienst voor alle klanten van de energieleverancier beschikbaar te maken.
 

Snelgroeiend platform
De nieuwe abonnementsvorm Blendle Premium werd vandaag door de oprichters Marten Blankensteijn en Alexander Klöpping bekendgemaakt en is vergelijkbaar met het model van Netflix. Blendle Premium klanten krijgen voor €9,99 per maand toegang tot het beste en meest relevante journalistieke aanbod. Het snelgroeiende platform heeft inmiddels wereldwijd meer dan een miljoen gebruikers en een aanbod van meer dan 200 titels in Nederland, Duitsland en de VS.
 

Internationale mogelijkheden
Alexander Klöpping, oprichter van Blendle: ‘Met Essent als launching partner van Blendle Premium willen we nieuwe gebruikers aan ons platform toevoegen. We beginnen met een geselecteerde groep, met de intentie om een langdurige samenwerking aan te gaan. Bij gebleken succes willen we de samenwerking internationaal uitbreiden. We kijken daarvoor bijvoorbeeld naar samenwerking met innogy, de Duitse moederorganisatie van Essent.’
 

Digitaal niet meer weg te denken
‘Steeds meer diensten en producten worden beschikbaar op een tablet of smartphone. Ook in de energiebranche worden digitale toepassingen steeds populairder, denk bijvoorbeeld aan het gebruik van slimme thermostaten en verbruiksapps’, zegt Mark van Zon, Commercieel Directeur bij Essent. ‘Blendle Premium past in de trend van gebruikersgemak en digitalisering. Met deze dienst willen we toegevoegde waarde bieden en de loyale klanten van Essent belonen’, aldus Van Zon. Essent klanten die gebruik willen maken van Blendle Premium kunnen zich aanmelden via de website van Essent.
 

Over Blendle
Blendle wil topjournalistiek toegankelijk maken voor iedereen, altijd en overal. De Nederlandse start-up werd tweeënhalf jaar geleden opgericht en heeft inmiddels meer dan 1.000.000 gebruikers, waarvan het grootste deel jonger dan 35 jaar is. In de digitale kiosk van Blendle zijn vrijwel alle kranten en tijdschriften van Nederland te vinden. In de Verenigde Staten en Duitsland zijn mediagiganten als The New York Times, Financial Times, The Wall Street Journal en Der Spiegel vertegenwoordigd. Blendle heeft momenteel meer dan 70 werknemers, onder wie 15 journalisten. Tot de investeerders behoren uitgeversconcerns The New York Times Company en Axel Springer.