05
juni
2013
|
12:21
Europe/Amsterdam

Consument kiest online voor Essent

Consument kiest online voor Essent

De website Essent.nl is door internetonderzoeksbureau WUA uitgeroepen tot beste website in de energie branche. Het bureau beoordeelde Essent.nl op tien thema’s, zoals vindbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en betrouwbaarheid. De scores op al deze thema’s resulteerden in het rapportcijfer 7, daarmee liet Essent de concurrentie achter zich.

Essent’s online team is trots op de erkenning van WUA

“We zijn trots dat de inspanningen van onze medewerkers zijn erkend door het onderzoek van WUA”, aldus Paskal van Lomm, manager Online bij Essent. “Ons online kanaal wordt steeds meer volwassen, dit zien we onder andere terug in het stijgende aantal consumenten dat online klant wordt of online zijn energiezaken regelt. We blijven innoveren: zo kunnen onze klanten hun maandbedrag voor gas en elektriciteit online berekenen en direct aanpassen”, zegt Alexandra van der Marel, manager Online Sales.

Onderzoek onder ruim 300 respondenten

WUA onderzocht onder ruim 300 respondenten hoe websites worden ervaren bij zoeken, vergelijken en uiteindelijk kiezen voor een energieleverancier. Essent eindigde bovenaan deze Web Performance Scan.

Bij Essent zit de klant aan het stuur

Essent maakt energiezaken persoonlijk, simpel, begrijpelijk en voorspelbaar voor haar klanten. De klant bepaalt, Essent adviseert; dat is Essent’s filosofie, ook online. Zo bepalen klanten bij Essent zelf wanneer ze hun jaarafrekening ontvangen. Essent won al eerder prestigieuze prijzen zoals Het Gouden Oor en de Klacht.nl award, daar komt nu deze erkenning van WUA bij.

Lees een blog over het onderzoek op Marketingfacts.nl