's - Hertogenbosch,
11
januari
2018
|
00:00
Europe/Amsterdam

BCC en Essent gaan samenwerking aan

Essent opent vanaf januari 2018 shop-in-shops in 36 BCC - winkels. In de Essent-shops kunnen klanten van BCC niet alleen advies krijgen over het terugdringen van hun energieverbruik, maar ook rechtstreeks een nieuw energiecontract afsluiten. In een later stadium breiden BCC en Essent het aantal diensten en producten uitgebreid met onder meer smart home oplossingen en de verkoop van zonnepanelen. De samenwerking heeft een looptijd van drie jaar.

De aankondiging van deze samenwerking volgt kort op de samenwerking tussen BCC en bol.com die in september 2017 van start ging. Ze onderstreept het feit het leveren van services en diensten een belangrijke pijler onder het businessmodel van de retailer aan het worden is. De samenwerking met Essent betreft dan ook een strategisch partnership in de volle breedte: Services, Verkoop, Samenwerking, Online & Offline.

Essent werkte hiervoor samen met MediaMarkt. Het contract werd door beide partijen niet verlengd. Dat gaf BCC de mogelijkheid om met Essent in zee tegaan en direct gebruik te maken van de ervaringen die de energieleverancier de afgelopen jaren heeft opgedaan met shop-in-shop concepten. BCC rekent om die reden op een ‘vliegende start’ vanaf januari 2018, aldus de directie van de electro retailer.

Klanttevredenheid
Herman Bramer, Algemeen Directeur bij BCC, noemt de combinatie BCC en Essent een ‘logische fit’: “Net als wij heeft Essent klanttevredenheid zeer hoog in het vaandel staan en ook zij onderkennen dat tevreden en loyale klanten de sleutel tot succes zijn.” Volgens Bramer kan BCC dankzij de nieuwe samenwerking op termijn een totaalpakket aanbieden aan de klant. “Onze winkels worden een logische plek voor persoonlijk advies op het gebied van energiediensten, smart home en energiebesparende oplossingen.”

Persoonlijk contact
Volgens Mark van Zon, Commercieel Directeur van Essent, is de samenwerking met BCC veelbelovend. Van Zon: “We merken dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft voor contact met een energieleverancier. Naast online en telefonisch contact, zien we dat het persoonlijk contact belangrijk blijft, met name als je realiseert welke extra mogelijkheden de energietransitie biedt. Door onze aanwezigheid in de winkels bieden we de BCC klant met ons persoonlijk advies op het gebied van energie én energie gerelateerde producten en diensten (zogenaamde Energie+) vooral gemak. In de combinatie met zekerheid én scherpe prijzen is dat voor veel consumenten zeer aantrekkelijk.”