Rommel, overlast en temperatuur belemmeren fijn thuisgevoel

23 mei 2016

Nederland is een ‘thuisland’. Het is voor Nederlanders belangrijk om een comfortabel huis te hebben. In opdracht van Essent deed Millward Brown onder 750 Nederlanders onderzoek naar woonplezier. Bijna de helft van de Nederlanders zet een rommelig huis op de eerste plaats in de top 3 ergernissen in huis. Overlast en een onaangename temperatuur staan op de tweede en derde plek. Om comfort thuis te verhogen start Essent een ontwerpwedstrijd waarin zij creatief talent uitdaagt om vernieuwende producten of diensten te ontwerpen. Deelnemers maken kans op een vakjury- en publieksprijs van elk €1.500,- en om hun ontwerp samen met Essent door te ontwikkelen en te realiseren.

23 mei 2016

Gezinssamenstelling van invloed op woonbeleving

De top-3 ergernissen in huis zijn voor iedereen hetzelfde uit. Geslacht, leeftijd en woonplaats maken geen verschil. De mate waarin men zich ergert verschilt wél per persoon. Vrouwen (54%) ergeren zich meer aan rommel in huis dan mannen (42%). Alleenwonenden en samenwonenden ergeren zich meer aan overlast, zoals inkijk en buitengeluiden, en aan een onaangename temperatuur in huis dan gezinnen met kinderen. Gezinnen (30%) ergeren zich op hun beurt meer aan elkaars gedrag, zoals te lang douchen of deuren open laten staan, dan samenwonenden (15%).

rommel-in-huis.jpg
23 mei 2016

Huisgenoten en interieur scoren hoog voor Nederlanders

Hoe voelen Nederlanders zich wél goed in en rondom het huis? In de top drie staan: fijne huisgenoten (56%), een prettige inrichting (49%) en een schoon en opgeruimd huis (43%). Opvallend is dat voor vrouwen (64%) fijne huisgenoten belangrijker zijn dan voor mannen (48%). Alleenwonenden vinden een prettig interieur belangrijker om zich thuis fijn te voelen. Dit geldt ook voor jongere mensen van 15-34 jaar (58%). Mensen uit Noord en Oost Nederland (36%) vinden een schoon en opgeruimd huis veel minder belangrijk dan mensen die in het westen en de grote steden wonen (46%).

23 mei 2016

Comfort Challenge biedt creatief talent kans

Om aan te sluiten bij de thuisbehoeften van Nederland, organiseert Essent in samenwerking met Battle of Concepts en Makerstreet de Comfort Challenge voor studenten, Young Professionals en ander creatief talent. De opdracht is om een product of dienst te bedenken waardoor mensen meer kunnen genieten van hun huis. Met deze wedstrijd biedt Essent talent een kans om landelijke zichtbaarheid te krijgen voor hun ideeën en talent.

Met de Comfort Challenge wil Essent zich laten inspireren voor innovatieve oplossingen en potentiële partners ontmoeten om dagelijks comfort op een eenvoudige, betaalbare en duurzame manier te verhogen.

De deadline voor inzendingen is op 19 juni 2016. Voor inschrijvingen of meer informatie over de wedstrijdvoorwaarden: www.comfortchallenge.nl

Relevante links
www.comfortchallenge.nl

meer over: innovatieComfortbesparing

Geplaatst: 23 mei 2016