Het publiek heeft gekozen: Niels en Dennis Bergervoet winnen Comfort Challenge met Slimme Luchtmeter

25 juli 2016

Niels en Dennis Bergervoet hebben met de ‘Slimme Luchtmeter’ de publieksprijs van de Comfort Challenge gewonnen. De broers namen het in de eindstrijd op tegen 4 andere genomineerde ideeën. Niels en Dennis kregen met hun ‘Slimme Luchtmeter’ via www.comfortchallenge.nl de meeste stemmen. In totaal werd tussen 11 en 25 juli ruim 900 keer op de vijf genomineerden gestemd. Nu Niels en Dennis de publieksprijs hebben gewonnen, krijgen zij nogmaals een bedrag van 1500 Euro bruto. Op 6 juli wonnen zij ook de juryprijs van 1500 Euro bruto. Essent streeft ernaar om de Slimme Luchtmeter door te ontwikkelen en te realiseren.

25 juli 2016

Over de Slimme Luchtmeter

De Slimme Luchtmeter meet de luchtvochtigheid, CO2, fijnstof en temperatuur in huis. De bijbehorende app geeft een seintje wanneer het tijd is om te ventileren. Een goede luchtkwaliteit in huis kan gezondheidsklachten verminderen en energie besparen.

Niels en Dennis: "Het idee is ontstaan bij ons thuis, omdat de lucht zo droog werd van de open haard en we daar last van kregen. We zijn superblij en verbaasd dat ons idee zowel de juryprijs als de publieksprijs heeft gewonnen en in de toekomst misschien kan helpen om huizen gezonder en duurzamer te maken."

In hun concept hebben Niels en Dennis gekeken naar het Essent-ecosysteem en hoe een Luchtmeter daarin past. Zo hebben zij nagedacht over het gebruik van meetgegevens om haar diensten te verbeteren en om samenwerkingsverbanden met relevante partijen. Ook hebben de winnaars aandacht besteed aan de integratie van informatie, data en acties met andere Essent diensten, zoals de VerbruiksManager of de Nest-thermostaat. Bovendien hebben de broers hun ideeën gedeeld over een business model, waarin Essent via een partnership de Slimme Luchtmeter met korting zou kunnen aanbieden aan haar klanten.

Niels-en-Dennis-ComfortChallenge.jpg Niels en Dennis Bergervoet tijdens de Rapid Prototyping en Pitch Dag op 6 juli j.l., werkend aan hun concept ‘Slimme Luchtmeter’
25 juli 2016

Innovatie en integratie

Met de Comfort Challenge wil Essent zich laten inspireren voor innovatie en nieuwe potentiële partners ontmoeten om comfort thuis op een eenvoudige, betaalbare en duurzame manier te verhogen. Naast de Slimme Luchtmeter behoorden ook LED’s Work on Comfort, de WindowPro, Hire a Fire(place) en Challenge App tot de beste 5 ideeën voor een comfortabel thuisgevoel waar op gestemd kon worden. In multidisciplinaire teams onderzoekt Essent welke ideeën interessant zijn en hoe deze zijn in te passen.

Marcelle Mettes, directeur Innovatie bij Essent vertelt: “Door mensen van buiten de organisatie te betrekken bij innovaties, merk je dat er met meer afstand nagedacht kan worden over vraagstukken die leven bij Essent én de behoefte van de mensen in huis. Hierdoor kunnen we relevante oplossingen ontwikkelen in plaats van product- of technologiegedreven innovaties.”

Relevante links
www.comfortchallenge.nl

meer over: Comfort



Citaten

  • "Het idee is ontstaan bij ons thuis, omdat de lucht zo droog werd van de open haard en we daar last van kregen. We zijn superblij en verbaasd dat ons idee zowel de juryprijs als de publieksprijs heeft gewonnen en in de toekomst misschien kan helpen om huizen gezonder en duurzamer te maken." Niels en Dennis Bergervoet, bedenkers van de Slimme luchtmeter en winnaars van de jury- èn publieksprijs in de Essent Comfort Challenge

  • “Door mensen van buiten de organisatie te betrekken bij innovaties, merk je dat er met meer afstand nagedacht kan worden over vraagstukken die leven bij Essent én de behoefte van de mensen in huis. Hierdoor kunnen we relevante oplossingen ontwikkelen in plaats van product- of technologiegedreven innovaties.” Marcelle Mettes, directeur Innovatie bij Essent

Geplaatst: 25 juli 2016