Essent volgt adviezen van Raad van Kinderen op en werkt aan spaarsysteem en app voor energiebesparing

02 augustus 2016

Geïnspireerd door de adviezen van de Raad van Kinderen, zet Essent nieuwe stappen om consumenten te helpen duurzame energie op te wekken en energie te besparen. Zo gaat het energiebedrijf onderzoeken of klanten willen sparen voor korting op zonnepanelen en energiebesparende producten met bijvoorbeeld partner Airmiles. Daarnaast werkt Essent aan een app die energiebesparing leuk en makkelijk maakt. De bovenbouwleerlingen van basisschool Wittering.nl uit Rosmalen mogen een conceptversie van de app testen. Naar verwachting gebeurt dit aan het eind van dit jaar.

02 augustus 2016

‘Volwassen mensen luisteren naar ons en de ideeën die we bedenken’

De kinderen vinden het gaaf dat zij in de Raad van Kinderen van een groot bedrijf als Essent zitten en dat de volwassenen daadwerkelijk naar hen luisteren. Luuk die, samen met klasgenoot Guus, het idee bedacht om klanten te belonen met spaarpunten die ze kunnen inwisselen voor korting op zonnepanelen en energiebesparende producten: ‘Ik vind het heel bijzonder dat ons idee is gekozen.’ Lotte, Roos, Isabel en Lyna, die bedachten dat je een piep hoort als je de lampen aan laat als je weggaat, zijn trots dat in de app een functie wordt toegevoegd die zorgt dat lampen automatisch uitgaan als er geen beweging in huis is, bijvoorbeeld doordat je weg of naar bed bent.

Luuk-en-Guus-RaadVanKinderen.jpg Luuk en Guus presenteren hun idee om klanten te belonen met spaarpunten die ze kunnen inwisselen voor korting op zonnepanelen en energiebesparende producten
02 augustus 2016

Meer duurzame energie en energiebesparing

‘Als energiebedrijf staan we midden in de samenleving en zijn we betrokken bij tal van maatschappelijke thema’s. Het thema duurzaamheid is daar een belangrijk voorbeeld van. In 2020 moet 14 procent van de energie duurzaam zijn opgewekt en moet een flink aantal huizen energiezuiniger zijn. We zijn hierover met de kinderen in gesprek gegaan en hebben hen gevraagd hoe wij als energiebedrijf en consumenten elkaar kunnen helpen om meer duurzame energie op te wekken en energie te besparen’, aldus Patrick Lammers, algemeen directeur bij Essent.

Roos-et-al-RaadVanKinderen.jpg Lotte, Roos, Isabel en Lyna over hun idee dat je een piep hoort als je de lampen aan laat als je weggaat
02 augustus 2016

Persoonlijk online contact

Om elkaar te helpen, is het belangrijk dat je eerlijk durft te zijn over wat je nodig hebt. Daarvoor moet je elkaar kennen en vertrouwen, zo stelden de kinderen. ‘Op basis van het advies van onze Raad gaan we onderzoeken hoe we het online contact met onze klanten nóg persoonlijker kunnen maken. Bijvoorbeeld door het toevoegen van een webcam. Klanten kunnen, net als in de MediaMarkt of bij onze servicepartners, onze adviseurs dan echt zien. De kinderen adviseren om ‘echt contact’ te maken met onze klanten en dat vinden we een heel goed idee’, aldus Patrick Lammers.

02 augustus 2016

Essent en de Raad van Kinderen

Tweeëntwintig bovenbouwleerlingen (in de leeftijd van 9 t/m 12 jaar) van basisschool Wittering.nl uit Rosmalen vormen sinds februari dit jaar de Raad van Kinderen van Essent. Zij denken de komende drie jaar mee over uitdagingen in de energietransitie en de industriële transitie naar digitaal. Dit schooljaar hebben de kinderen zich verdiept in hoe Essent en consumenten elkaar kunnen helpen om energie te besparen en tegelijkertijd comfort thuis te verhogen. Na onderzoek naar de uitdaging onder begeleiding van hun leraar presenteerden de Raad op 21 mei j.l. haar adviezen.

meer over: energiebesparingMVOzon


Citaten

  • ‘Ik vind het heel bijzonder dat ons idee is gekozen.’ Luuk, leerling van basisschool Wittering.nl

  • ‘Als energiebedrijf staan we midden in de samenleving en zijn we betrokken bij tal van maatschappelijke thema’s. Het thema duurzaamheid is daar een belangrijk voorbeeld van. In 2020 moet 14 procent van de energie duurzaam zijn opgewekt en moet een flink aantal huizen energiezuiniger zijn. We zijn hierover met de kinderen in gesprek gegaan en hebben hen gevraagd hoe wij als energiebedrijf en consumenten elkaar kunnen helpen om meer duurzame energie op te wekken en energie te besparen.’ Patrick Lammers, algemeen directeur bij Essent

  • ‘Op basis van het advies van onze Raad gaan we onderzoeken hoe we het online contact met onze klanten nóg persoonlijker kunnen maken. Bijvoorbeeld door het toevoegen van een webcam. Klanten kunnen, net als in de MediaMarkt of bij onze servicepartners, onze adviseurs dan echt zien. De kinderen adviseren om ‘echt contact’ te maken met onze klanten en dat vinden we een heel goed idee.’ Patrick Lammers, algemeen directeur bij Essent

Geplaatst: 02 augustus 2016