Essent scoort hoogst in monitor websites energiebedrijven

28 mei 2014

Consumenten die oriënteren op een nieuw energiecontract, komen het vaakst uit bij Essent. Dat blijkt uit onderzoek van internetbureau WUA onder 300 consumenten. Het is voor de vierde keer op rij dat Essent met de eer gaat strijken in WUA’s Web Performance Monitor. Het in Den Bosch gevestigde energiebedrijf haalt gemiddeld het cijfer 7,6. Nuon eindigde op de tweede plaats (7,3), Eneco werd derde (6,5).  

WUA onderzoekt ieder halfjaar de websites van de Nederlandse energiebedrijven. De 300 deelnemende consumenten wordt gevraagd zich online te oriënteren op een energiecontract. Zij waren vrij om hun eigen zoekmethode en voorkeuren te bepalen. Elke respondent beoordeelde 5 websites naar keuze; het onderzoek is gebaseerd op 1500 beoordelingen.  

Online team Essent april 2014_640px.jpg Het online salesteam van Essent viert de overwinning
28 mei 2014

Vindbaarheid en merkvoorkeur

Uiteindelijk krijgt elke aanbieder een score voor zaken als gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en kwaliteit van de geboden informatie. Essent won het vooral op vindbaarheid en merkvoorkeur.  

Uitslag WUA Web Performance onderzoek Energie mei 2014 Uitslag WUA Web Performance onderzoek Energie mei 2014
28 mei 2014

Zoekmachineoptimalisatie

Alexandra van der Marel, teamleider Online Sales, is trots dat Essent opnieuw als beste uit de bus komt: ‘We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt aan zoekmachineoptimalisatie en het verbeteren van de informatie op onze website. De deelnemers aan dit onderzoek bevestigen nu weer dat onze inspanningen hun vruchten afwerpen. En daar doen we het voor.’

Meer informatie over het WUA-onderzoek 

Geplaatst: 28 mei 2014