Belonen van klantloyaliteit wordt bekroond met zilveren Effie

15 oktober 2014

De campagne ‘Essent ZekerDalen’ waarmee Essent klantloyaliteit beloont, won eerder deze maand als enige in de categorie ‘gedrag’ een zilveren Effie tijdens de uitreiking van de EffieAwards 2014. In 2013 won Essent een bronzen Effie met de E-thermostaat campagne.

Essent ZekerDalen heeft als eerste de categorieconventie doorbroken waarin alleen nieuwe klanten profiteren van scherpe tarieven wanneer zij overstappen. Essent gelooft juist in duurzame klantrelaties en daarom werd deze campagne ontwikkeld waarin loyaliteit wordt beloond.  

De jury oordeelde: “Voor een case binnen de utilitymarkt gericht op loyaliteit, kunnen we spreken van een enorm effectieve campagne en indrukwekkende resultaten en de jury is over deze case dan ook zeer te spreken.”

Essent won de Effie in de categorie ‘Gedragscampagnes’, waarin zij streed met 19 andere inzendingen. Dorkas Koenen, directeur Marketing bij Essent reageert: “Tot vorig jaar hadden we nog nooit een Effie bemachtigd. Nu winnen we een Effie voor het tweede jaar op rij. Deze Effie is extra bijzonder, omdat het uitzonderlijk is dat een energiebedrijf twee jaar op rij deze meest prestigieuze prijs voor effectieve en bewezen marketing communicatie wint.”  

15 oktober 2014

Effies

De Effies gelden wereldwijd als de meest prestigieuze vakprijzen voor de reclame- en marketingbranche, en werden voor de dertigste keer uitgereikt in Nederland. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat.

Essent nam succesvol deel met de case “Essent ZekerDalen. Van switchen belonen naar loyaliteit bekronen.”  


Citaten

  • “Tot vorig jaar hadden we nog nooit een Effie bemachtigd. Nu winnen we een Effie voor het tweede jaar op rij. Deze Effie is extra bijzonder, omdat het uitzonderlijk is dat een energiebedrijf twee jaar op rij deze meest prestigieuze prijs voor effectieve en bewezen marketing communicatie wint.” Dorkas Koenen, directeur Marketing bij Essent

  • “Voor een case binnen de utilitymarkt gericht op loyaliteit, kunnen we spreken van een enorm effectieve campagne en indrukwekkende resultaten en de jury is over deze case dan ook zeer te spreken.” De jury

Geplaatst: 15 oktober 2014