Essent groeit voor derde jaar op rij

18 maart 2014

Essent groeide in 2013 voor het derde jaar op rij. Er kwamen per saldo 82.000 nieuwe klanten bij. In 2012 kwamen er al 194.000 nieuwe klanten bij en in 2011 26.000.  

Erwin van Laethem, Chief Executive Officer van Essent, is enthousiast over het behaalde resultaat: ‘Wij gaan echt in gesprek met onze huidige en nieuwe klanten, om te horen wat hun wensen zijn. Dat vertalen we vervolgens in innovatieve producten en diensten. Met deze aanhoudende groei zien we dat onze aanpak om de klant centraal te stellen werkt.’  

Erwin van Laethem, CEO Essent: "Onze aanpak om de klant centraal te stellen werkt." Erwin van Laethem, CEO Essent: "Onze aanpak om de klant centraal te stellen werkt."
18 maart 2014

Innovatieve productintroducties

Een van die innovatieve producten die is ontwikkeld op basis van een concrete behoefte van klanten is ZekerDalen. Met dit product richt Essent zich als eerste energiebedrijf in Nederland nadrukkelijk op het belonen van loyale klanten. Zij kunnen profiteren van een stroomtarief dat ieder jaar daalt.  

18 maart 2014

Ander geluid

‘De hevige concurrentie in de markt maakt dat consumenten bestookt worden met acties en aanbiedingen. Die zijn vooral gericht op nieuwe klanten en dat is bestaande klanten vaak een doorn in het oog. Essent wil een ander geluid laten horen en maakt een uniek klantgericht statement door een product te introduceren voor onze huidige klanten. Met ZekerDalen belonen we juist onze trouwe klanten.’ aldus van Laethem.  

18 maart 2014

Samen verduurzamen

Van Laethem: ‘Een andere behoefte van onze klanten is verduurzaming. Wij zetten daarom in op innovatie die consumenten en bedrijven helpt energie te besparen. We doen dat bijvoorbeeld door zonnepanelen voor iedereen bereikbaar te maken, op je eigen dak of op het dak van een ander. Zo initieerden we samen met de stichting 1miljoenwatt en FC Groningen een zonnecentrale op voetbalstadion Euroborg. Het bijzondere eraan is dat de centrale gefinancierd is op basis van crowdfunding, dus door particulieren. Dit soort innovaties waarbij de consument steeds meer aan de knoppen zit van zijn eigen energieproductie, gebruik en inkoop zullen we vaker gaan lanceren. Innovatie is voor ons echt het thema voor de komende jaren.’  

Relevante links
www.essent.nl/overessent

meer over: Investor_Relations



Geplaatst: 18 maart 2014