Essent zet met klantforum nieuwe stap in social media

20 februari 2013

Voortaan kunnen klanten van Essent, maar ook andere geïnteresseerden, met al hun vragen en ideeën over energie terecht op een speciaal online forum.

Essent speelt op het nieuwe Essent Forum een terughoudende rol. De bedoeling is dat het volledig zelfstandig draait, zonder tussenkomst van Essent. Dorkas Koenen, Directeur Marketing van Essent: “We gaan uit van het klant-helpt-klant-principe. We combineren denkkracht en bouwen samen aan producten en slimme oplossingen, zoals de SnApp en de Iwattmeter. We jagen de discussie over energie aan. De klant zit bij Essent aan de knoppen: energiebedrijven bepalen niet meer alleen hoe de toekomst er uit ziet, dat doen we samen.”

20 februari 2013

Social login

Het forum is eenvoudig te benaderen via de mobiele telefoon of tablet en daarnaast behoort ‘social login’ (inloggen via Facebook of Twitter) tot de mogelijkheden.

20 februari 2013

Forum nieuw sociaal kanaal

Het forum is een volgend sociaal kanaal in de rij van (onder andere) Facebook, Twitter en YouTube. “We hopen dat het forum een bron van ideeën wordt voor onze productmanagers en marketeers. En dat huidige en toekomstige klanten en andere geïnteresseerden ons gaan zien als degene die je in de gaten moet houden op het gebied van duurzame energie en co-creatie”, aldus Dorkas Koenen.  

20 februari 2013

Sneak preview 2013

De online reikwijdte van Essent wordt met de week groter. In 2013 richt Essent zich dan ook op groei van het aantal fans en volgers en verdere ontwikkeling van nieuwe kanalen (zoals het Essent-forum) inclusief relevante content. Koenen: “Degene zijn die je in de gaten moet houden, betekent ook noviteiten in de markt durven zetten en dus komen we in 2013 met social login, een koppeling tussen social data en mainstream marktonderzoek en gaan we door met het testen van nieuwe mogelijkheden voor social sales.”  

20 februari 2013

Facts & figures 2012

Social media maakt binnen Essent grote ontwikkelingen door, de facts & figures van 2012 bewijzen dit:

  • Aantal fans en volgers op sociale netwerken is verdubbeld, van 15.000 naar 30.000;
  • 30 procent van Essent’s Facebookfans geeft aan dat ze zich meer betrokken zijn gaan voelen bij het merk;
  • 19 procent van deze fans geeft aan dat ze ook meer producten of diensten hebben gekocht/afgesloten sinds ze fan zijn;
  • Als eerste energiebedrijf biedt Essent de mogelijkheid aan via Facebook klant te worden;
  • Steeds meer mensen associëren Essent met de door haar gesponsorde schaatssport: “[…] rondom de eerste wereldbekerwedstrijd […] behaalde [het energiebedrijf] een potentieel bereik van 1.500.000 Twittergebruikers”;
  • In 2012 handelden de afdeling webcare twee keer zo veel vragen af als in 2011.

Relevante links
forum.essent.nl

Citaten

  • We gaan uit van het klant-helpt-klant-principe. We combineren denkkracht en bouwen samen aan producten en slimme oplossingen. We jagen de discussie over energie aan. De klant zit bij Essent aan de knoppen, energiebedrijven bepalen niet meer alleen hoe de toekomst er uit ziet, dat doen we samen. Dorkas Koenen, directeur Marketing Essent

Geplaatst: 20 februari 2013