Essent verlengt hoofdsponsorschap met FC Groningen

12 mei 2013
Essent verlengt hoofdsponsorschap met FC Groningen

Essent blijft tot medio 2017 als hoofdsponsor verbonden aan FC Groningen. De club is met het energiebedrijf een nieuwe verbintenis overeengekomen. Het bestaande driejarige contract dat twee jaar geleden werd afgesloten, zou na volgend seizoen eindigen. Beide partijen zijn echter zo tevreden dat de overeenkomst nu al is opengebroken.

Essent prijkt niet alleen met de naam op het shirt, maar werkt met de club intensief samen aan de groene en duurzame ambities van FC Groningen in Euroborg. Zo voorziet Essent de club onder meer van groene stroom en groen gas voor het wagenpark, maakt zij elektrisch vervoer mogelijk en werkt ze aan warmte-koudeopslag. Bovendien levert Essent een bijdrage aan de realisering van het Topsportzorgcentrum van FC Groningen.

FC Groningen wil dit ultramoderne nieuwe trainingscomplex met partners opzetten op Sportpark Corpus den Hoorn. Naast dat het complex onderdak gaat bieden aan alle teams van FC Groningen, dient het Topsportzorgcentrum medische voorzieningen te bieden aan alle topsportclubs in de stad, als ook voor alle breedtesporters.

Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen is bijzonder trots op het nieuwe contract met Essent. “In deze tijd – kijkend naar de economische omstandigheden in de wereld – is het ongelooflijk belangrijk dat wij met Essent deze nieuwe overeenkomst hebben weten af te sluiten. Wij tonen hiermee aan dat niet alleen sportieve prestaties leidend zijn in een partnerschap, maar ook de resultaten die je buiten het veld boekt. Deze overeenkomst legt voor de komende vier jaar een stevig fundament onder de toekomst van FC Groningen.”

Peter Terium, CEO van Essent’s moederbedrijf RWE, bevestigt de goede samenwerking met FC Groningen en licht de verlenging van het contract als volgt toe: “Met onze gedeelde ambitie de club te verduurzamen en tot de groenste club van Nederland te maken, zou het te vroeg zijn om na drie seizoenen onze samenwerking te stoppen. De volgende grote stap is de bouw van het nieuwe trainingscomplex met het Topsportzorgcentrum in Groningen, dat geheel CO2-/energieneutraal gerealiseerd gaat worden.”

Terium vervolgt: “FC Groningen is een club met een duurzame ambitie, net als de regio Groningen en net als Essent. De vergroening van Euroborg is in volle gang en gaat steeds verder”. Volgens hem is de groene Euroborg een voorbeeld voor de rest van Nederland op het gebied van duurzaam beleid. “Binnenkort voegen we daar een zonnig aanbod voor iedereen aan toe”, kondigt Terium alvast een uniek product voor de consument aan.

Nijland meent dat FC Groningen met Essent een hoofdsponsor heeft die past bij de status van de club. “De tegenprestaties die hiermee gemoeid zijn, liggen in lijn met de ontwikkelingen bij FC Groningen. Wij zijn een club, die sterk verankerd is binnen ons verzorgingsgebied, hebben een landelijke uitstraling en Europese ambities. Essent sluit daar uitstekend bij aan. Deze sponsorovereenkomst helpt ons in het verder realiseren van onze ambities om structureel te behoren tot de subtopclubs van de Eredivisie. Essent is een van de grootste spelers op de energiemarkt en wij willen dat zijn in de Eredivisie.”

Terium schetst de ontwikkelingen binnen zijn concern en het belang met FC Groningen. “Essent is een voorname werkgever in de regio. Wij exploiteren in het noorden van de provincie het grootste windpark van Nederland op land, dat voor 135.000 huishoudens groene stroom produceert. En bouwen een hypermoderne centrale, die aan twee miljoen huishoudens in Nederland betrouwbare elektriciteit gaat leveren. Het is voor ons belangrijk verankerd te zijn in de omgeving. Het hoofdsponsorschap van de Trots van het Noorden sluit hier nog immer naadloos op aan.”

Ook het Amateurconvenant FC Groningen – met 188 deelnemende amateurverenigingen; van Ameland tot aan Hoogeveen en van Veelerveen tot aan Harkema – draagt bij aan deze regionale verankering. FC Groningen en Essent bieden de amateurclubs een afwisselend en aantrekkelijk programma, zoals themabijeenkomsten, jeugdclinics, nieuwsbrieven, regionale Talentendagen en kaartenacties.

Hans Nijland (algemeen directeur FC Groningen; links) en Peter Terium (CEO RWE, moederbedrijf van Essent) bevestigen de contractverlenging

Hans Nijland (algemeen directeur FC Groningen; links) en Peter Terium (CEO RWE, moederbedrijf van Essent) bevestigen de contractverlenging

Relevante links
www.essent.nl/fc

meer over: sponsoringFC_Groningen



Citaten

  • "Deze sponsorovereenkomst helpt ons in het verder realiseren van onze ambities om structureel te behoren tot de subtopclubs van de Eredivisie. Hans Nijland, algemeen directeur FC Groningen

  • "Wij tonen hiermee aan dat niet alleen sportieve prestaties leidend zijn in een partnerschap, maar ook de resultaten die je buiten het veld boekt. Deze overeenkomst legt voor de komende vier jaar een stevig fundament onder de toekomst van FC Groningen." Hans Nijland, algemeen directeur FC Groningen

Geplaatst: 12 mei 2013