Essent wint Gouden Oor: zet nieuwe standaard voor dienstverlening in energiebranche

28 september 2012

Essent heeft het Gouden Oor gewonnen, de prestigieuze erkenning voor dat bedrijf dat daadwerkelijk luistert naar haar klanten. Het energiebedrijf versloeg in de finale haar laatst overgebleven concurrent Wegener Media. De award is voor de manier waarop Essent omgaat met klachten.

Sinds 2009 krijgt Essent steeds minder klachten. Ze worden steeds vaker voorkomen doordat Essent haar processen zo veel mogelijk op de behoeften van haar klanten afstemt. Het aantal complexe klachten is de afgelopen jaren zelfs met 69% gedaald.  

28 september 2012

Blijven werken aan het voorkomen van klachten

GoudenOor-Logo-Award

Aan het voorkomen van klachten wordt permanent gewerkt. Dat gebeurt door continu feedback van klanten die hebben geklaagd te vragen. Deze kortcyclische manier van verbeteren werd uitvoerig geroemd door de jury van het Gouden Oor. Zij noemde het ‘een voorbeeld voor andere bedrijven. Bij Essent leeft het klachtenbeleid, bij Essent heeft de klant altijd gelijk.’  

Bij Essent zit de klant aan het stuur

Essent maakt energiezaken persoonlijk, simpel, begrijpelijk en voorspelbaar voor haar klanten. De klant bepaalt, Essent adviseert; dat is Essent’s filosofie. Deze filosofie draagt bij aan een hogere klanttevredenheid, behoud van klanten en het werven ook nieuwe klanten. Daarbij gaan ook de kosten omlaag. Doordat er minder klachten en onduidelijkheden zijn, zal een klant minder vaak de behoefte hebben om contact te zoeken.

28 september 2012

Prijs is aanmoediging om klant centraal te blijven stellen

Essent is trots dat de inspanningen van haar medewerkers zijn erkend door de jury van het Gouden Oor, zegt Joost Fröhlich, Manager Service bij Essent. ‘Deze onderscheiding zien wij als een aanmoediging om nog verder te gaan in het centraal stellen van de klant. Want tevreden klanten, dat is waar wij het voor doen!’  

28 september 2012

Ook KLM wint award

Naast Essent (in de categorie ‘Bedrijven’) won ook KLM een Gouden Oor, in de categorie ‘Speciale projecten’.  

Relevante links
http://goudenoor.nl/

Citaten

  • ‘Deze onderscheiding zien wij als een aanmoediging om nog verder te gaan in het centraal stellen van de klant.’ Joost Fröhlich, manager Service bij Essent

  • ‘Tevreden klanten, dat is waar wij het voor doen!’ Joost Fröhlich, manager Service bij Essent

Geplaatst: 28 september 2012