Essent in de aanval tegen colportage

01 juni 2012

Klanten van Essent klagen regelmatig bij het energiebedrijf over opdringerige verkoop van energiecontracten aan de deur. Essent doet al twee jaar niet meer aan deze vervelende manier van klanten werven, waarbij consumenten regelmatig onbewust van leverancier wisselen. Om tegemoet te komen aan vragen van haar klanten lanceert Essent vandaag de ContractCheck. Hier kunnen klanten checken of het aanbod van een andere leverancier wel zo goed is als het lijkt.

Essent in de aanval tegen colportage

Sinds energiebedrijven enkele jaren geleden zijn begonnen met verkoop aan de deur stromen de klachten erover binnen. Onder andere door deze negatieve signalen van klanten heeft Essent al in 2010 besloten te stoppen met ongevraagde verkoop aan de deur en zich in te zetten om deze praktijken te stoppen.


Voor ongevraagde verkoop aan de deur zijn geen afmeldmogelijkheden, zoals het Bel-me-niet-register bij telefonische verkoop. Essent kan niet meer doen dan consumenten oproepen zich te melden bij de Consuwijzer. Klanten die geen behoefte hebben aan verkopers aan de deur, kunnen bij Essent ook een ‘anticolportagesticker’ bestellen. En vanaf vandaag is er dus de ContractCheck.

01 juni 2012

Wat is de ContractCheck?

De ContractCheck helpt klanten van Essent bij het vergelijken van leveringstarieven. De medewerkers van Essent leggen op basis van de contractduur en de leveringstarieven het aanbod van een concurrerende leverancier naast dat van Essent. Overigens geldt dit ook als het aanbod verkregen is via een andere weg dan colportage. Klanten van Essent kunnen voor het persoonlijke advies bellen naar 0800 377 36 80 (gratis).

Geplaatst: 01 juni 2012