Deze vragen worden vaak aan ons gesteld

Log in op Mijn Essent. U ontvangt een melding als de meterstand(en) doorgegeven moet worden. Klik op de melding in de online omgeving en geef de meterstanden door van de benodigde aansluiting(en).

Log in op Mijn Essent. Uw facturen zijn te vinden in 'Facturen'. Wanneer u op de desbetreffende factuur klikt, worden de factuurdetails getoond. Verder kunt u filteren op 'Open' en 'Betaald'. Rechts staan de factuurdetails vermeld, waaronder de status, vervaldatum, betaalwijze en rekeningnummer. Ook kunt u hier de pdf van de factuur downloaden. 

U kunt uw overeenkomst opzeggen via Mijn Essent in het tabblad 'Overeenkomsten'. Selecteer de overeenkomst die u wilt opzeggen en klik op 'Contract opzeggen'. Vul hierbij de opzegreden in. Let op: deze knop is beschikbaar zolang de opzegtermijn nog niet verstreken is. Ziet u de knop niet, neem dan contact op met de klantenservice op 0900 600 9600.

Energiebelasting is een heffing over het verbruik van energie (aardgas, elektriciteit en bepaalde minerale oliën). De hoogte van de energiebelasting wordt jaarlijks door de overheid vastgesteld. De hoogte van de energiebelasting is voor iedere energieleverancier gelijk. De overheid wil met deze belasting de CO2-uitstoot verminderen en het verbruik van energie terugdringen. In Mijn Essent ziet u hoeveel de energiebelasting is.

Meer informatie over energiebelasting.

Wanneer u problemen met inloggen heeft, controleer dan of:

  • Uw gebruikersnaam juist ingevoerd is.
  • Uw wachtwoord juist ingevoerd is. 
  • Wachtwoord vergeten? Vraag hier een nieuw wachtwoord aan.

Begint uw klantnummer met een 1 of 2, logt u dan in een van onze andere portals in.

Uw klantnummer voor die aansluiting begint met een 1 (9 cijfers):

Inloggen Mijn Essent Zakelijk

Uw klantnummer voor die aansluiting begint met een 1 (6 tot 8 cijfers) of een 2:

Inloggen Mijn Energie Online

Een vast aanspreekpunt

Snel geholpen, snel door met ondernemen

Gewoon steeds dezelfde persoon aan de lijn als u belt. Dat is wel zo prettig. Bij ons heeft u één vast aanspreekpunt. Uw regiomanager kent u en de regio waarin u onderneemt en kan u persoonlijk en snel verder helpen. Zo weet u zeker dat uw energiezaken goed geregeld zijn. En kunt u snel weer door met ondernemen.

 

"Als wij Essent nodig hebben, dan is het een belletje en 9 van de 10 keer krijg je dezelfde persoon aan de lijn.">

Image: klant Looman